geng maen pasir saya ! TQ :)

Friday, May 11, 2012

welcome to FORM 6 :)

Assalamualaikum. Actually semalam sepatutnya aku nak post tapi memandangkan kepenatan yang melampau membuatkan penyakit 'M' aku mula bertindak. Semalam iatu pada 11 mei 2012, cikgu-cikgu yang baik hati lagi dihormati sudi menjemput kami untuk mengemudi program orientasi untuk lower 6 di Sekolah Tercintaku iaitu Sekolah Menengah Kajang Utama. Alhamdulillah, segala ilmu dan manfaat serta pengajaran telah kami sampaikan kepada mereka. Aku tidaklah banyak sangat pengetahuan yang boleh dikongsi bersama cuma aku ada beri pelajaran dan pengajaran sepanjang aku di Tingkatan 6 supaya mereka tidak menjadi seperti aku yakni sifat 'M' aku sewaktu aku berada di Lower 6. Bahaya betul kalau dorang tiru cara aku yang banyak terpesong apabila belajar.

Oklah, ayuhlah kita CEKIK DAUT gambar-gambar yang sempat aku rakamkan :)

hai, selamat pagi cahaya :)

sesi perbincangan tentang aktiviti bersama lower 6

them (dora, hanif, megat )


melompat lagi 

senyum di pagi hari itu kan menaikkan seri muka :)


makwe (wafaa dan fatimah )

khatijah memperkenalkan lotion untuk hidungku yang kerap terkelupas. Biasalah produk Herbalife :)


melompat lagi

Ini adalah bakal-bakal menduduki Tingkatan 6 sesi 2012/2013 dan ada antara mereka hanya menjadi 'tetamu' kerana tidak berkenan dengan Tingkatan 6 yang dianggap 'susah' disebabkan sistem Modular.

Cikgu kaunselor. Puan Haslinda yang comel ini akan in charge aktiviti kali ini.

dimulakan dengan ucapan Bekas President MPPU 2011, Cik Dora kita.

seterusnya ucapan atau salam perkenalan dari Tokoh Pelajar STPM 2011, Cik Anis Syafinaz

semua malu-malu.

melompat lagi


dah start dah. 

dah start menyanyi dah aku ni. PANTANG jumpa microphone :D

lepas menyanyi, aku mula lah nak makan microphone tu disebabkan aku tak breakfast pagi itu :)

lepas je puas hati, mula lah tunduk-tunduk malu.

cik Wafaa kita pula kenalkan diri :)


muka nak tahan mengantuk je kan? masa ni aku ingat wafaa cakap " akak ambil subject sama macam Kak Mia" that's why she point at me :)

barisan nasional :)

melompat lagi


masa ini aku tak tahu pasal apa -_-"

melompat lagi 

barisan gadis-gadis pingitann. awww! malu mak nyah!!

melompat lagi

maaf kabur sikit, ni juru gambar F.O.C je :)

lepas itu kami dikehendaki menyanyikan lagu sekolah di hadapan lower 6. punyalah bangga kan? actually, ada antara kami lupa akan lagu kebanggaan sekolah ini. dari gambar kita dapat lihat kan? heee


lompat lagi

kalau menyanyi lagu yang memerlukan feeling lebih mesti mata aku akan pandang atas -_-"



semangat ! Macam ni lah warga SMKKU :)



saya bangga berada di samping mereka semua :D

selepas menyanyikan lagu sekolah, Mereka diberi masa untuk makan selama 20minit sebelum melakukan aktiviti bersama ex-senior tingkatan 6 batch 2010/2011.



my girlpreng 

me and Cik Fatimah

Dora, Cikgu Haslinda dan Fatimah

alolololo :)







lepas sahaja Budak lower 6 masuk dewan selepas tamat rehat start lah sesi bersama kami .


group bersama Cik Wafaa dan Cik Dora

group bersama Cik Khatijah

dibahagian hadapan adalah group Cik Anis dan Cik Fatimah

dan Inilah Group diuruskan oleh Cik Mia dan Abang Hanif . Kami ambil side belakang sekali sebab KAMI KATAK bawah TEMPURUNG. hahaha

tamat je sesi bersama mereka dan Alhamdulillah, mereka puas dengan sesi ini, tapi tak tahu lah kan. Kami ni pun bukan arif sangat akan hal ini disebabkan kami bukan belajar menggunakan sistem MODULAR yakni semester by semester. Kami hanya mampu membantu dan biarlah mereka yang membuat keputusan. 

Dan habis sahaja aktiviti ini pada pukul 1.10pm, rezeki kami murah disebabkan kami dihidangkan makanan oleh pihak sekolah. Alhamdulillah. Perut pun dah lapar semua. tapi sebelum itu kami singgah di Bilik Guru Tingkatan 6 dan kelas-kelas tingkatan 6. Maaf mengganggu :)



sesi memanaskan perut. Alhamdulillah :)



TERIMA KASIH cikgu kerana menjempu kami :) Insyaallah, kami akan datang lagi samada cikgu memerlukan atau tidak :) Sayang untuk kami tinggalkan sekolah yang begitu bermakna da sarat dengan memori yang sangat terindah di sini. Terima Kasih.

Sebelum kami pulang kerumah kami singgah di tempat kerja rakan kami iaitu Farra Annesa di Metro Kajang dan dengan sifat slumber badak kami ini, kami dah macam buat kedai dia seperti kedai sendiri. Terima Kasih Nessa dan staff-staff yang lain kerana memahami  kepenatan yang tak dapat digambarkan :)





love,
Mnns

No comments:

Post a Comment

tinggalkan pesan anda disini :)