geng maen pasir saya ! TQ :)

Tuesday, September 27, 2011

kereta kancil warna merah :(

Assalamualaikum readers .

saya nak kasi cerita tentang masalah kewangan diri ini.
terlalu banyak barang mengejar wang yang sedikit. pergh! konsep deflasi tu ! haha

ok2. back to my own topic.
ini tentanggggggg
masalah kereta bertuah yang rosak akibat keganasan alam saya.
YA ALLAH. kenapa lah sekarang dia nak rosak.
sekarang ni dahlah banyak duit nak guna.
then esok pula banyak program dijalankan.

kadang-kadang kesian kat ayah.
eehhh. bukan kadang-kadang tapi SELALU !
untuk tahun ni, memang banyak duit nak guna.
kereta, jamuan majlis perwakilan pelajar pre-U, jamuan pengawas, graduasi dan blablabla

kadang-kadang terfikir nak buat part-time kat klinik gigi Lisa Alis tu balik.
tapi,
confirm akan mengganggu pelajaran.

macam mana nak buat eh?
fikir dan ihtiar lah wahai mia -_-

now.
badan pula tak sihat.
dah 2 hari dok demam sakan je.
dan dah 2 hari asyik makan-muntah-makan-muntah.
kadang-kadang bagus juga boleh kuruskan badan kan? haha
tapi sumpah! badan akan lemah -_-

wahai duit.
turunlah kau dari langit atau celah-celah bantal. turunlahhhhhh~~
(amboi ! macam memuja)

untuk minggu terakhir bulan kesayangan saya ni terlalu banyak masalah.
tak kira duit ke, kesihatan ke, percintaan ke, pelajaran ke macam-macam.
terlalu banyak masalah tapi saya tahu itu semua dugaan yang Allah beri pada kita untuk menjadi seorang yang kuat dan tabah.

tapi kadang-kadang kita sebagai manusia tidak lari dari 'mengeluh'
tapi bukan mengeluh kerana tidak kuat tapi mengeluh kerana letih.
yea ! letih yang tidak dapat di gambarkan dengan kata-kata.

tapi saya harap sangat jauhkan saya dari sifat mudah berputus asa.

dan saya harap segala usaha dan rintangan yang dilalui akan hilang dan bertukar menjadi sebuah kenangan yang abadi. Insyaallah.
Allah pasti ada :)

then trial baru-baru ni.
Alhamdulillah. sekarang ni baru dapat 2 paper.
geografi dan ekonomi.
dua-dua Principle dan meningkat.
syukur sangat-sangat.

 tapi kita tak harus leka dan selesa dengan kedudukan ni.
sebab tanpa usaha, kejayaan tidak akan datang dengan sendiri kan ?

dengarlah nasihat ustazah NOR UMIRA NAZIRA ni :) Insyaallah :)

p/s : kepada yang sesiapa yang ingin menyumbang, boleh sumbangkan derma anda ke no akaun BSN saya. hahaha 


love
MNNS

No comments:

Post a Comment

tinggalkan pesan anda disini :)