geng maen pasir saya ! TQ :)

Sunday, July 3, 2011

berakhir sudah.

assalamualaikum.
skrang ni dah tiada lagi daisypath timeticker yg sllu mnghitung detik2 annvesary saya dan dia
skrang ni tiada lagi madah-madah cinta yang akan sy berikan kpd nya
kerana hubungan kami telah pun berakhir tepat pukul 1.30 pagi- 3 JULAI 2011

yea..sy tak ptut ingatkan tarikh nih?
yea..pada detik perjalanan hubungan kami 1 tahun 1 bulan 3 mnggu dan 3 hari 
sungguh cantik no ini.. tapi sayang ia tidak seindah nama.

hilang..
hilang sudah impian saya untuk keluar tgok wayang cerita 'sekali lagi'
hilang sudah impian saya untuk bawa dia pergi suatu tempat yang menarik di sini
musnah..hancur..

kecewa..
kecewa kerana dari bulan Mei saya selalu menghitung hari, dia akan kembali ke MALAYSIA.sehinggakan rakan-rakan selalu bertanya bila dia akan pulang ke MALAYSIA. namun saya hanya tersenyum dan menyatakan "maybe bulan julai"
kecewa kerana segala janji-janji yang dia tanamkan untuk saya, kini telah musnah.
kecewa kerana dia tidak cuba pertahankan perhubungan ini.

mustahil.
untuk saya lupakan segala kenangan bersama dia
untuk saya melihat kembali gambar bersama
untuk saya padam segala msg yang telah lama tersimpan di peti inbox.


yea..
saya perlu redha kan?
itu yang harus dilakukan buat masa ini.

tapi saya cuma insan biasa yang selalu tersungkur kerana tidak dapat menerima apa yang terjadi.
saya lemah..
badan terasa berat untuk bangun dari tidur.
kepala terasa di himpap dengan batu tunggul yang telah lama berlumut.

hampir sepanjang malam saya menangis.
entah kenapa hilang sudah kekuatan diri untuk hidup bersendirian.
sedangkan telah lama belajar berdikari tanpa dia di sisi.

OH TUHAN.
berikan aku kekuatan untuk bangkit semula dan melupakan segala kenangan bersama dia
.

saya bencikan lelaki.
oh tidakkk.. saya tak boleh begitu..
1st time saya di kecewakan awak tahu?

saya benci kalau ingat balik sewaktu awal perkenalan kita.
saya benci bila awak ucapkan ketika saya lemah menghadapi hidup ini bila saya tahu saya tidak sempurna.
saya benci awak ucapkan madah cinta yang selalu saya ingin awak ungkapkan kepada saya.
saya benci ! 
tapi.. semakin saya membenci diri awak, rasa sayang itu berlumba-lumba masuk dalam hati ini.

saya benci bila saya ingat semula saya sanggup meredah hujan semata-mata nk bagi macflurry kat awak
saya benci bila saya ingat semula apabila saya dimarahi oleh ayah semata-mata pulang lewat.
saya benci bila saya ingat, saya sanggup datang KLIA untuk berjumpa awak tapi awak seperti tak menghargai kehadiran saya..
saya benci bila saya ingat segalanya tentang awak..

*bukan benci mia..tapi sedih..

tapi..
saya maafkan segala salah dan silap awak sepanjang perhubungan kita
dan halalkan segala makan-minum saya, barang yang diberi dan segalanya.

mungkin ini adalah HUKUM KARMA.
yea..sebelum ini saya pernah lukai hati seseorang sebelum awak..

dan saya berdoa..
moga awak tidak merasai apa yang saya rasa ini.
dunia ini berputar..jika kita lukai seseorang, kita akan merasai nya kelak.


"jangan tangisi kepada orang yang tak reti menghargai kita"

"farra annesa : kamu sgt cantik dn baik.. rugi bagi siapa yg tk menghargai kamu"

terima kasih nessa.. 
tapi bagi dia mungkin saya belum cukup sempurna.
yea ! memang saya TIDAK SEMPURNA :''(

"ismat : ada hikmah di sebalik semua ini..mungkin ad orang lain yg terbaik utk you"

Insyaallah ..
terima kasih :'(

"He's gonna be so sorry he lost you, so stop worrying. Forget the past, forget the pain, and remember what an incredible woman you are. When you do that, is when he will realize what he's lost, but by then you will be onto bigger & better things "

"You will never forget your first love. That’s what makes it so special. You love so hard, so deeply, so intensely because you feel like doing so. It’s the best until it’s over. Then you're hurt like you’ve never been hurt before. 
Eventually you’ll love again, but you love differently. You love more carefully, more cautiously. Just know there is so much more love waiting for you, but there will always be one first."

"Sometimes, we're like shadow, always there to accompany someone every step to their way. But the difference between shadow and us is that we'll be there for someone even if the light doesn't shine anymore to see you"

"Forget the guy that doesn't care for you, the guy that cheats on you. The guy that abandons you for his friends and the guy that dumped you because he 'was sick of it'. Forget the guy that puts you last and the guy that calls you when it’s convenient for him. Forget the guy that calls you cute and pretty, instead of beautiful. 
Forget the guy that puts you down, that isn't proud of you, that competes with you. Forget the guy that won't take no for an answer, and the guy that makes you cry yourself to sleep. Forget the guy that calls you begging for forgiveness, he isn't worth it. Forget the guy that you can't trust, forget the guy that has made months of your life miserable. Forget the guy that ruined your other relationships. Forget the guy that makes you wait for him. Forget the guy that 'doesn't want a relationship' when you know he just doesn't want you. Forget the guy that thinks of someone else while you’re thinking of him. Forget the guy that lies every day. Forget the guy that doesn't know how to love you. Forget the guy you can't forgive. Forget the guy that's made it clear he could forget about you!"
source : TEEN QUOTES
thnkz to FATIMAH,WAFAA,AZLINIE and FARRA ANNESA bcause build back my spirit even it's so hard.

terima kasih juga kepada MUHAMMAD HUDZAIFAH B. KAMARUZZAMAN kerana telah membawa saya mengenal erti kehidupan yang sebenar.

6 comments:

  1. dun be sad..
    yang pasti,ade hikmah sebalik ape yang terjadi..

    ~No Guy Is Worth Your Tears& When You Find The One That Is, He Won't Make You Cry~

    ^_^

    ReplyDelete
  2. thnkz cik minie.
    yea..absolutely. :')
    tht we will call he as PRINCE charming.
    nver make gurl sad. :)

    ReplyDelete
  3. it was so sad , sis .tak pe laa.akak cantikk . kumbang bukan seekor .chills yeaa

    ReplyDelete
  4. thnkz dek.. tapi hati ni blom lagi terbuka utk lelaki lain.
    anyway thnkz dek :)

    ReplyDelete
  5. sabar okay,memang sakit. tapi we girls have to stand strong and move on. chill ya :)

    ReplyDelete

tinggalkan pesan anda disini :)