geng maen pasir saya ! TQ :)

Monday, May 2, 2011

buku VS novel

assalamualaikum :)

seperti mana yang kita tahu semalam adalah hari terakhir bagi PESTA BUKU ANTARABANGSA.
dan seperti yang kita tahu...

SAYA BARU SEKALI PERGI UNTUK TAHUN ini :(

takpe-takpe..
at least  pergi juga lah kan?

adelah beberapa buah buku yang saya beli.
ok2..
dah dapat agak kan?


N-O-V-E-L
(perempuan memang suka baca buku tebal-tebal)



eyh..saya ade beli juge bku latihan topikal PENGAJIAN AM..
kat sane kan..
susah benor nak dapatkan buku latihan untuk STPM.



naseblah dapat 3 buku..
2 buku latihan dan 1 buku rujukan.

tapi yang menarik nya disini..
nak kongsi skit novel yang saya beli sampai..

 +


ni baru NOVEL..blom campur dengan buku rujukan dengan buku latihan..

yang RM32.90 tu wafaa punya novel..
tajukknya 7 hari aku mencintaimu.

kami share2 beli novel koleksi SITI ROSMIZAH ..
well..
KAMI MEMANG PEMINAT SITI ROSMIZAH.

SEMUA KARYA DIE KAMI ADA tauuu..

(nak berlagak lah nih? bukan2...bongkak sikit )
hahaha..gurau-gurau :)


sebelum saya pergi pesta buku Antarabangsa ni, 
saya ada listkan novel apa yang saya nak beli..
kire budget lah kan..
Alhamdulillah..semua novel dapat beli..
except 7 kali aku mencintaimu by SITI ROSMIZAH..


sebab tak cukup duit..hahah
so saya suruh wafaa yang beli..so KONGSI-KONGSI :)


novel yang paling tebal di sini adalah





SEANDAINYA author by  RYS AREESA


Ini penulis tak familiar sangat..
saya sendiri pun tak kenal..
tapi cerita dia agak menarik..
cerita tentang KAHWIN PAKSA.
 wooooww...suke3x

novel ini lebih tebal dari novel LAFAZKAN KALIMAH CINTAMU by SITI ROSMIZAH.









quite intresting jugak lah..
of cause.. kahwin pakse..haha
and 
semua SITI ROSMIZAH punya karya semua THE BEST .

lagi 1 punya NOVEL.



DIBIUS CINTA author by Qash Irdina
ni pun tak familiar sangat..
novel ni pilihan kawan saya tapi saya rampas dulu dan bayar dulu..
so kasihan Khaleeda cari buku lain.

saya tergoda dengan buku ni sebab cerita dia mengisarkan kahwin PAKSA..
(kahwen pakse lagii)

walaupun novel ini tiada dalam senarai yang PATUT saya beli.

novel ni nipis dari yang lain..
tu pasal harga dia murah sikit..
RM 19.90 
after discount 20%
dapat RM15.90

ok lepas je berpuas hati berjalan-jalan sambil menjinjit beg plastik yang sarat dengan buku-bakan nih..
kami bergegas menuju ke MCD..

ramainya orang dekat MCD..
oh yeah! lupee... MCvalue LUNCH memang selalu ramai orang.
hai..maklumlah..murah..
semua duit dah berhabis-habisan 'berjoli' di PESTA BUKU ANTARABANGSA.

kami pun give up nak tnggu line up panjang sangat..
so kami makan dekat parkson cafeteria..
pun ramai orang..
tidak mengapalah..
janji tak delah beratur panjang sangat..

lepas habis melantak..
kami pulang dengan perut kedepan..

**********
yang menariknya plus plus di sini adalah
KAMI SESAT nak balik dari PWTC.
hai..maklumlah..
baru 1st time jalan jauh naik kereta bertiga sampai ke KL.
dan yang 3 ekor ni juga tak tahu jalan pulang..

woaaaaaaahhh...
memang tawaf 1 K.L ni lah kan..
pusing-pusing jumpa jalan yang sama..
pusing-pusing jumpa KLCC
pusing-pusing tempat yang sama..

last-last kami jumpa signboard PUTRAJAYA.
so kami lalu situ...
tetapi tersangat jauh..
last-last kami ambil jalan menuju ke CHERAS juga..
keluar dari BUKIT JALIL..

memang best lah kan sesat nih?
ini baru betul orang kata  MAKAN ANGIN .

pengalaman kan round 1 KUALA LUMPUR.
sampai terngantok-ngantok..
tersegguk-segguk..
terlentok-lentok..


inilah akibatnya bila keluar dengan family tak ambil tahu jalan-jalan nya..

kami dah redha dah kalau tibe-tibe sampai GENTING HIGHLAND dan IPOH.
tapi Alhamdulillah..
tak sampai lagi..

ape-ape pun benda ni telah menjadi pengajaran buat saya..
supaya saya selidik dulu jalan-jalan nak pi ke sesuatu destinasi..
ini tak..
saya selidik dulu NOVEL yang hendak dibeli -_-

ada ke patut !!
luar biasa betul..

ouh yea..sekarang saya tengah layan lagu yang agak best juga lah kan..
ni yang TERshare nih ..heeee



LUAR BIASA by SHAHIR 'hencem' ..hahaha

tata :)
MNNS

oh yea..sorry tiada gambar yang di capture sewaktu di pesta buku antarabangsa sebab busy nak borong buku, lupa nak keluarkan camera :)

2 comments:

  1. uyoooh! banyaknya novel. hee.
    kita ada jugak teringin nak beli novel 7hari aku mencintaimu tuu. tapi tebal mak aiii! haha

    btw, form 6 ke?
    boleh bgtau tak f6 best ke takk, subjek camne. please? hehe :)kita tak dapat matrik tapi dapat f6. kecewa la sikit tak dapat matrik :I

    ReplyDelete
  2. qeen : kan? tebal kan novel tuh..
    tp so far best kod :)

    f.6? quite intresting..
    i amek kmanusiaan..
    sub: P.AM, GEOGRAFI,EKONOMI,SENI..

    oklah..better u accpt that offer..
    maybe Allah bg u amek f.6,rezeki u kat sni :)

    1tahun stgah je :)
    bljat btol2..jgn main2 mcm sy :) heee

    ReplyDelete

tinggalkan pesan anda disini :)