geng maen pasir saya ! TQ :)

Tuesday, April 26, 2011

hilang macho bila menangis di sekolah .

assalamualaikum.

hari ni malas nak citer panjang-panjang.
Alhamdulillah..
masalah dengan budak lower form dah agak settle..
lega juga dah terluah apa yang terbuku di hati nih..
lama-lama, perasaan sayang dengan budak lower form ni tiba-tiba terbit tanpa kita sedar :)
mereka baik.. dengar cakap..
tapi tak tahulah kan belakang dorang cakap kami mcam mana..

yang menariknya disini..
terluah juga pasal 'gambar berpeluk2 budak tu ngn bf dia'
tgok mke bF dia..
macam kaki pompuan..
takut lak budak tu rosak karang..
terpulang pada budak tu nak ikut cakap kami semua atau tak..

yang sedihnya disini..
kami dah macam kehilangan rakan yang kami sayang..

ehhhh...bukan sebab meninggal dunia...chooooiii :)

sebab dia macam dah lain..
takkan dia dah berubah kodd ?

sedih sangat bila fatimah cter pasal dia..
mengadu pasal kami semua dekat bilik guru..

kadang-kadang tak percaya dia boleh cakap camtu dekat bilik guru..
dan mengadu dengan penolong Kanan Ting. 6..

pasal :
  1. kami tak pergi bertugas utk pengawas 
  2. kami tahan budak 
  3. tak pi bertugas tapi rehat lambat..masuk kelas lambat..
  4. budak perempuan suka bergosip tak ada faedah
  5. tak buat kerja yang cikgu ekonomi bagi.


ok, fine..



1.  kami mengaku salah sebab tak pergi bertugas pengawas..
actually bukan sebab malas nak bertugas ke apa.. cuma kami TERPAKSA buat gathering utk satukan semula FORM 6 utk kebaikan semua orang.
maaf kalau ini buat korang rasa macam "TAK ADIL"
sebab kami tak bertugas, kami tak kena marah..

2.  kami tak tahan budak..tapi budak tu yang datang dekat kami..
mugkin sebab korang takod kami buat apa-apa dekat budak tuh..
KAMI MASIH MEMPUNYAI PEMIKIRAN YANG WARAS wahai kawan-kawan ku ..
kami bertindak sebagai seorang kakak kepada adik-adik nya sahaja. 

3.  tidak semua yang pi rehat.. janganlah nak salahkan semua orang yang tak pi rehat tu..
( tak ramai yang pi rehat kod..aku pon terpaksa ikat perut )
lagipun mereka yang pi rehat tu, TAK masuk lewat pon pi kelas..
cikgu masih tak mengajar lagi..

4. suka bergosip? kami bukan bergosip..kami cuma nak settle kan masalah dari berlarutan..
tolonglah faham wahai kaum ADAM ..
*memang dah lumrah manusia suka bergosip tak kira lelaki baik perempuan.

5. yea..saya mengaku sebab tak buat kerja yang cikgu EKONOMI bagi sebab saya buat kerja GEOGRAFI yang Datin beri..
mungkin salah saya .. tapi Alhamdulillah..Cikgu Ekonomi faham..
dan actually, saya ingat cikgu hanya beri sahaja buku latihan tu..sebab mungkin salah saya tak bertanya pada yang lain.. "latihan apa yang perlu dibuat".


seriously..
tak sangka mereka macam tu..
dan tak sangka saya dan fatimah boleh menangis..
(adoyai..hilang macho kami !!)

act, fatimah nangis dulu waktu dia cerita hal nih..
sebab dia yang mengalami bila dia pergi bilik guru dan budak-budak tu pi bilik guru sekali..
dan sewaktu mereka mengadu dengan P.K Tingkatan 6 yakni cikgu EKONOMI,
fatimah seorang shj perempuan dekat situ, so die hanya diam bila budak-budak lelaki mengadu..

saya yang cuba tenangkan fatimah supaya jangan menangis,
tup2..
saya pula yang tak boleh menahan perasaan yang berbaur sedih-marah-geram-kecewa dengan mereka..

saya lihat perubahan mereka especially Hanif apabila saya tegur Hanif pasal buku Ekonomi dia tggal di kelas..
saya pun panggil dia, tapi dia melulu jalan tanpa berhenti seperti selalu..
saya naik hairan dengan tindakan dia..
sebab saya tak tahu apa yang terjadi sbnarnya..
100% sedih :(

******
mana hilanganya AMIRUL HANIF yang saya kenal dari form 3 dan seorang yang periang dan suka menyakat orang?
sayang kat kau doe :'(
mana hilangnya AMINURRAHIEM yang saya anggap sebagai abang ?

thankz to AYIE sebab masih bersama kami
sayang kau ayie :')
thankz to YEN too
bcoz still with us and keep our conversation :)
kau sangat baik :)

harap benda ni tak berlarutan lama dan harap kau dah tak merajuk lagi anep ooii..
harap kita semua seperti dulu rahiem before enter SMK KAJANG UTAMA smasa di SMK JALAN BUKIT. 
taknak gaduh-gaduh :'(
tak suka :'(

harap sangat 
tolonglah :'(





sorry..
terpanjang pula entry nih..
heee :')





No comments:

Post a Comment

tinggalkan pesan anda disini :)