geng maen pasir saya ! TQ :)

Saturday, April 9, 2011

adakah saya PEMBUNUH?

assalamualaikum semua..

pembunuh ! pembunuh ! pembunuh !


tapi saya tak sengaja..

betul ke saya PEMBUNUH ?!
berdosanya saya T_T


cerita dia macam ni..
****
tadi..saya balik dari rumah mak teh..
saya d'kehendaki drive sebab abang dah mama ngantok..
lagipun abang malas nak drive..

tengah-tengah drive..
ade 2 ekor kucing sdang berkejar-kejaran dan berlari muncul di tengah jalan raya secara tiba-tiba..
kejadian berlaku sangat pantas..
kejadian berlaku di hadapan restoran perantau..

saya TERlanggar kucing tersebut..
yang saya pasti saya tak gilis kucing tu..
dia langgar dibahagian tengah kereta..



mase kjadian berlaku..
abang dan mama terus terbangun..
dorang pkir saya langgar kenderaan lain..
tapi saya dah panic sambil berhenti kereta sambil menangis tak henti-henti..

abang kata " langgar apa?"
"kuatnya bunyi tadi"

saya jawap "langgar kucing..tak tahu smada mati atau tak.."

abang cakap "jalan jea..tak ada apa-apa..tak payah nangis"

saya yang tengah panic terus patuh ikut cakap abang sambil badan menggigil-gigil..

masa berlakunya perlanggaran tuh..
semua orang kat restoran keluar..
mungkin mereka ingat saya langgar orang, sebab bunyi sangat KUAT .
ada abang yang kerja dekat sana, terus berlari ke tempat tu..
dan saya tak tahu apa yang terjadi seterusnya,..

yang saya nampak melalui cermin pandang belakang..
orang ramai berdiri, ada yang berkerumun..
tapi saya tak nampak bangkai kucing tuh...
"mana dia pergi??"

adakah di bahagian bawah kereta ?
atau di bahagian tayar?
YA ALLAH..
AMPUNKANLAH dosa ku YA ALLAH..
aku tak sengaja YA ALLAH..


masa dah smpai rumah..
saya terus keluar dari kereta..
saya jauhkan diri dari kereta..
saya tak snggup tengok..

abang keluar dan check keadaan hdapan kereta..
yeah..
hentakan yang sangat kuat menyebabkan spotlight PECAH dan no plat PATAH.

saya suruh abang check bhgian bawah dan tayar..
YA ALLAH..Tuhan shj yang tahu debaran dan ketakutan yang singgah di jiwa ini..
saya tak berani tengok..
sebab saya akan mnangis menggila kalau lihat mayat kucing lebih2 lagi saya puncanya..

abang kata..
"tak ada apa-apa.."

me : apa mia nak buat?? mia takod ..
mama : betul ke mia langgar kucing? mati ke tak?

me : mia tak tahu ..
abang : tak ada apa-apalah.. dah..takyah nak nangis.. lagipun bukan sengaja pun..
me : tapi mia takod karang dpt musibah kalau pandu kereta ni..
abang : issh..tak elok cakap camtu..musibah, hanya Allah shj yang tentukan.. jangan nak ngada-ngada..
me : takot..

mama : betul ke kau langgar kucing tu tadi? kalau langgar kau kena tanam dia elok2, kapankan dia..
me : ntah lah ma..mia xtau nk buat camne sekarang.. mia takodlah..apa nak buat nih,.. kucing tu kan binatang kesayangan nabi..
abang : esok kau pi car wash..basuh keta ni..
me : takot..
abang : sudah-sudahlah tuh.. bukan kau sengaja pun kan? bnyak-banyak doa.. 
me : hmm..


YA ALLAH ya TUHANKU..KAU AMPUNILAH dosa ku YA Allah..
sesungguhnya aku tak sengaja melanggar makhluk mu yakni makhluk kesayangan RASULULLAH S.A.W..
jauhkan aku dan keluargaku dari kejadian yang tidak diingini berlaku..
amin..

5 comments:

  1. tak sengaja kot .sabar jela .da ajal kucing tuh .

    ReplyDelete
  2. takpe.bukan kite sengaje pn kan.

    ReplyDelete
  3. haha,lawak pulak kak,,ta pe kak.ta de pape la.akk bukan sengaja kan!rilex2,,

    ReplyDelete
  4. betol ka kucing..owg ramai2 kat c2 wat pa..huhu
    sedihnya klu kucing

    ReplyDelete

tinggalkan pesan anda disini :)