geng maen pasir saya ! TQ :)

Saturday, March 19, 2011

LARA RINDU .

assalamualaikum.
lara rindu?
yes ! i meant it ! :)

tengah melara rindu kat orang 'la ni' -_-
*apa kena lah dengan kau ni mia ?

act ini adalah TAJUK NOVEL the best yang saya pernah baca .
dan memang bertepatan sangat lah dengan m00d saya sekarang.
macam tau-tau jea -_-

*****


NAJMAN,si suami yang penyanyang :

"saya bukan nya macam SHAH JEHAN yang sanggup bina TAJ MAHAL untuk MUMTAZ nya. Saya pun bukan MAJNUN yang setia kepada LAILA nya walau jasad dipisahkan dengan nyawa.
Saya mungkin tidak mampu lakukan seperti ROSE lakukan yang tetap menanti JACK walau tahu kekasihnya sudah meninggal dan bersemadi sama seperti hancurnya kapal TITANIC.
Saya cuma mahu mendidik wanita yang ada di hadapan saya untuk menjadi wanita solehah. Mencontohi BALQIS setelah menjadi permaisuri SULAIMAN. Meninggalkan mahkotanya demi pengabdiannya kepada ALLAH. Saya tidak meminta awak tawaf keliling saya, seperti yang dilakukan oleh FATIMAH kepada ALI bila dia buat silap.
Awak tak perlu buat macam tu. Saya memang tidak setampan YUSUF yang membuat ZULAIKHA tergila-gila tetapi saya akan tetap memberikan CINTA saya kepada awak dengan muka saya yang sentiasa membuatkan awak tak tidur lena " 


KASTIA, si isteri yang setia:

" aku tidak mahu seperti CLEOPATRA atau menjadi MUMTAZ dan LAILA. tidak perlu gadis-gadis seperti itu menjadi lambang cintaku. Cukup aku lengkapkan diri untuk menjadi salah seorang ummat MUHAMMAD s.a.w yang menanti suaminya di pintu syurga.
dan seperti KHADIJAH atau FATIMAH ataupun sesabar isteri NABI AYUB dan isteri NABI IBRAHIM, SITI SARAH. Aku tidak perlukan sebuah kisah seperti cerita TITANIC, percintaan yang penuh dengan tragik. Cukuplah aku mampu membina rumah tangga yang penuh cahaya kebahagiaan "


*kau ni mia dah kenapa nak jadi pengkritik novel pula ke kali nih?

sedapkan ayat tu?
menusuk ke kalbu bila baca..

alangkah indahnya jika ayat tu dari si dia untuk saya -_-
*sudahlah mia..janganlah kau nak berangan

tapi mustahil lah.. dia bukan jenis orang yang bijak bermadah helah.
dia juga bukannya pandai berkata-kata.
dia juga tiada masa untuk saya -_-


tapi..
saya cuba tabahkan hati ni..
kuat..kuat..kuat..
yeah !! hmmm..

lemah lagi..
jadi saya create satu ayat yang tidak lah se'gramatis' seperti ayat novel di atas.
tapi ia tulus yang lahir dari hati saya untuk si dia .


***********


tak sampai lagi apa maksud tersirat nih..
dan
saya olah lagi ..

***********


yea..FROM MNNS ..

rasanya sampai tak apa yang 'agak' tersirat dalam setiap bait-bait ayat ?
rasanya faham tak apa yang saya rasakan ?

tak faham?
try to understand what does it mean.
no need to open the dictionary
and seeking what the phrase meant.
but 
you need 
to open your heart and try to develop what i meant. 



yea. it's true :)


(: you and me :(


and I LOVE YOU deeply .

**MHK**

love xoxo
MNNS

6 comments:

  1. wowwwww memang best nukilan2 cinta yg awak tulis dlm notepad tu...yup cinta tak perlu kan mata tuk melihat..tapi cinta perlu kan mata hati untuk melihat...

    ReplyDelete
  2. gadis2 memang minat bace buku cerita tebal tu.
    huhu..
    btw, cantik lukisan2 tu.
    :D

    ReplyDelete
  3. yes..mmng gurl ske bce nvel yg begitu tbal.

    ReplyDelete
  4. sy dh ada novel ni dulu dri awak.hahhaa.dh 50 kali ulang baca ;)

    ReplyDelete

tinggalkan pesan anda disini :)