geng maen pasir saya ! TQ :)

Monday, December 6, 2010

sangat letih dan letih dan letih..

salam :)
tgok title entry pon sudah tau bukan?
xtahu lg?
kay2..
ag skli kay :)
saya sangat letih dan letih dan letih..

sbb ape letih?
soalan yg bagus :)

sbb td ayh pi bli aircond baru nk ltak kt blik solat..
pastu sy pi kmas blik tuh lpas org tu psng..
gler! bnyk habuk kod..
nseb baek lah sy xselesma blik..
lepas itu plak..
ayah pi bli home-teater..
ayah membazir?
dh name pon NAZIR :)

act ayah kne tpu ngn slseman nih..
die bru gsok ayah suh bli hme-teater nih..
pas2 ape ag..tnpa rase curiga..spt ade syaitan sdng berbsik ke tlinga ayah..
ayah pon pi kuar duit bli binatang tuh..

xlama lps tu..brulah ayah rse mnyesal..
sebab home-teater tu xcukup barang..
die hanya ade 3 je brang yakni 2x speaker dan control speaker ..
abg2 ngn kakak dh bsing2..
dorg kte ayah TERTIPU...
tp ayah ttp nk sedapkan hati die..
die kate " xpelah..lgpun ayah tgok kt spermrket menda nih harga RM3k++"
abg2 ngn kakak,gelak2 jer..
sian ayah :(

pastu sy pon dtg kt ayah..
me : (smbil menggelengkan kepala) ayah2..xtau ape ag mia nk ckp
ayah : xpelah..dh xde rezeki..laen kali ayah xmo kne tpu
me : laen kali jgn mudah t'pngaruh..dari ayah pi bli binatang tu baek ayah bli kamera DSLR untuk mia..
ayah : nk buat mcm mane.. dah terbeli..

saya mls nk bg ayah ase sedih..
saya pun bla dr stu..
sian kat ayah..
xpe ayah..
mgkin xde rezeki..
pasni ayah kne alert n beware with others :)
sayang kat ayah :)

oh ye..
kenapa saya kate "letih" tu 3 kali?
sebab..
1: saya kne kmas blik solat sbb ayah psang air-cond
2: saya kena kemas living hall sbb abag pasang home-teater ayah tuh..
3: anak-anak buah mari rumah..hanna,faiz dan faris..
    ape lagi? kalau 3 ekor tu ade kat rumah..alamat..bersepah lah rumah semula..
  
rase best pon ade lah kan sbb rumah meriah dengan suare budak2..
tp..
yang tidak seronoknyer...
mereka bertiga tu makan lepastu makanan yang t'sisa kat mlut dorang..dorang pi sepah2 kat atas lantai..
nseb baek lah..
hari ini mood saya sangat lah RAJIN :)
ntah..jin mane ntah yang membuatkan saya begitu rajin..
siap mop2 lantai lg tuh..
dr living hall 1,2 hngga ruang makan dan dapur..
pergh ! merecik !!!
hahaha

abang ngn kakak xhabis2 puji..
"korang hingat aku akan kembanglah ngn pujian tuh?
piiiraahhhh !
dah aku nih telah dilahirkan sebagai manusia yang sangat lah rajin.."
hahaha
riak lah tuh?
astgahfirullah al-azim..

mia oh mia..
jangan riak sngat lah..
Allah xsuke...

ok..ok..
saya xkan riak :)
saya JANJI :)

No comments:

Post a Comment

tinggalkan pesan anda disini :)